Zatraceně dobrý začátek | Falešný polibek

Název v originále: The Kiss of Deception
Autor: Mary E. Pearson
Nakladatelství: CooBoo
Žánr: YA, fantasy, romantika
Série: Kroniky pozůstalých #1
Počet stran: 368
Čteno: 29. května - 3. června 2017, v češtině

Princezna Arabella byla předurčena ke sňatku s princem ze sousedního království, ale ona si to nenechá líbit a v den svatby uteče. Usadí se ve vzdálené vesnici, kde začne pracovat v hostinci pod přezdívkou Lia. Jenže ji pronásledují dva muži: princ, který si ji měl vzít, a vrah, který ji má zabít. Dokáže se Lia o sebe postarat?

Byla jsem si jistá, že to, co se ve mně ulomilo, se už nikdy nedá spravit.

Na tuhle knížku jsem se těšila už od chvíle, kdy jsem ji objevila mezi zahraničními tituly a teď jsem se konečně dočkala. Proč jsem ji tak napjatě očekávala? Především kvůli tomu, že příběh nevypráví jen Lia, ale také Kaden a Rafe. Ano, jeden z nich je princ a druhý vrah, ale vy během čtení nemáte ponětí, kdo je kdo. Já jsem si až do konce myslela, že jsem o něco chytřejší, ale autorka mě vyvedla z omylu.

Číst z pohledu všech tří hrdinů mě každopádně moc bavilo a do příběhu to vneslo trochu tempa, které mu jinak chybělo. Děj se na začátku trochu vlekl a ačkoli konec sršel napětím, možná by nebylo na škodu ho trochu rozložit. Na druhou stranu má čtenář díky pomalejšímu běhu události skvělou možnost lépe poznat tři protagonisty a pozorovat jejich vznikající vztahy.

S Kadenem a Rafem samozřejmě kromě zajímavé záhady a tajemství samozřejmě také přichází jedno menší klišé, ale jsem si jistá, že ho autorce odpustíte. Já si je totiž neskutečně oblíbila a stejně tak jsem se dobře sžila i s Liou. Je sice trochu svéráznější než běžné YA hrdinky, ale to vidím spíš jako plus.


"Rozedrané šaty?" Chytil mě za ruku a prohlížel si ji. "Polámané nehty? To nestačí skrýt, co je uvnitř. Ty budeš vždycky ty, Lio. Před tím neutečeš."

Zároveň se seznamujeme se světem, který není tak úplně jednoduchý, jak by se na první pohled snad mohlo zdát. Království Morrigan za sebou má složitou minulost, kterou se Lia (a s ní i my čtenáři) objevujeme postupně, po stravitelných kouscích. Moc se těším na druhý díl trilogie, kde se snad dozvím víc. A věřte mi, že se skutečně máme na co těšit.

Přes všechen ten pomalý vývoj mě ale Falešný polibek dokázal pohltit a strávila jsem s ním jen pár dnů, zkoušky nezkoušky. Neměl to ale na svědomí jen příběh, svět nebo postavy. Vlastně ani nedokážu pojmenovat ten aspekt, kterým mě Mary E. Pearson u knihy udržela. Jde o takové to krásné kouzlo a úsměv na rtech, který vám zůstane po dočtení. Z velké části mě taky bavil autorčin styl psaní, ale to už jste si asi stihli domyslet...


S chvílí ticha, notou, cinknutím, výkřikem, smíchem, modlitbou, šustotem mopu, vrzáním provazu... ze všeho se stávala jediná píseň, magicky propojená dohromady, která rezonovala mým tělem.

Falešný polibek nabízí skvělý fantasy příběh se svéráznou hrdinkou Liou na útěku před princeznovskými povinnostmi. Pronásledují ji princ a vrah. Příběh vypráví tyto tři postavy, v průběhu čtení ale nevíte, který ze dvou mužů právě mluví. Tento aspekt okořenil jinak trochu rozvleklý začátek příběhu, který se rozjíždí až ke konci. Na druhou stranu nám autorka umožňuje seznámit se se světem, kde se děj odehrává, a jeho minulostí. Kniha mě doslova pohltila, a to nejen kvůli skvělému stylu psaní Mary E. Pearson. Dokázala mi vykouzlit úsměv na tváři a navnaditna další díly... Falešný polibek je zkrátka zatraceně dobrý začátek série!

Celkové hodnocení: 4/5

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství CooBoo.
Chcete taky vědět, kdo je princ a kdo vrah? Falešný polibek čeká tady.

Mimochodem, už jsem se zmínila, jak strašně miluju tu obálku?
Marky

Komentáře

  1. Achjo, koukám že na knihu máme dost podobný názor a moje recenze, která zatím spí ve wordu je také hodně podobná :D :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je ale vlastně dobře, že se shodneme, ne? :D Ráda si tvoji recenzi přečtu, až bude ;)

      Vymazat
  2. Já jsem tohle doslova vdechla! :D A nakonec jsem z toho byla o něco nadšenější než ty - fakt jsem něco podobného od knihy čekala, těšila jsem se na ni proto, tudíž jsem neměla důvod být zklamaná. :) Na pokračování se těším hrozně moc - mí oblíbení booktubeři o těch dalších dílech tvrdí, že jsou propracovanější, je tam více politiky a pletichaření, tak jsem fakt zvědavá! Náznaky v tomhle dílu byly, tak snad to autorka dobře zpracuje. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vím, četla jsem tvoji recenzi :) Já se na další díly taky moc těším a věřím, že mě budou bavit ještě víc ;)

      Vymazat
  3. Už se nemůžu dočkat, až si Falešný polibek přečtu. Vypadá to opravdu dobře :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To tedy vypadá, obálka je překrásná a vnitřek koneckonců taky ;)

      Vymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.