Konečně zazvonil zvonec | Stínová královna

30496870

Název v originále: The Shadow Queen
Autor: C. J. Redwine
Nakladatelství: Baronet
Žánr: YA, fantasy, retelling
Série: Havraní říše #1
Počet stran: 360
Čteno: 11. - 13. září 2016, v češtině

Lorelei je korunní princeznou Havraní říše, jenže tu si přivlastnila její nevlastní matka, zlá královna Irina. Lorelei sice přišla o otce a království, ale spolu se svým bratrem se hodlá vrátit na svůj právoplatný trůn dřív, než Irina svou temnou magií zničí celou zemi. Můžou se ale dvě děti postavit mocné čarodějce?

"Prostě musím být připravená na každou situaci." Položila drahokam na přikrývku a chvějícími se prsty sáhla pro rukavice. "Musím si být jistá vítězstvím."

Poslední dobou jsem si retellingy hodně oblíbila, a to nejen proto, že mě prostě a jednoduše baví, ale také kvůli tomu, že jsem ještě v tomto žánru nenarazila na žádný propadák. Stínová královna mě ale vyvedla z omylu, protože propadáky existují v každém žánru. Tato kniha je převyprávěním Sněhurky a nejenže se své předlohy drží velmi pevně - ona ji skoro až bezostyšně kopíruje s přidáním pár nových prvků. Tohle není Marissa Meyer.

Hned na prvních stránkách, do kterých jsem se pouštěla s velkým nadšením, mě překvapilo, že se do příběhu vůbec nemůžu začíst. Bála jsem se, že nemám chuť číst, ale přečetla jsem jinou knihu a vrátila se ke Stínové královně podruhé, ovšem nebylo to o nic lepší. Čtení mě vůbec nebavilo. Prokousávala jsem se akčními pasážemi knihy, ale připadala jsem si, jako bych četla podrobný zápis z hodiny matematiky.

Set your life on fire. Seek those who fan your flames - rumi | Corgie made this with Spoken.ly: Přitom není pravda, že příběh nepostupuje - právě naopak! V knize je spousta akce a stále se něco děje, ale ve mně autorka zkrátka vyvolala dojem dokonalé nudy a tuctovosti. To vše totiž záleží na jejím stylu psaní, který je skutečně nezáživný a popisný. C. J. Redwine píše sice jednoduše, ale možná až příliš. V jejích popisech jako by toho bylo až moc a příliš málo zároveň.


"Moje království, moje bitva, moje riziko."

Kromě toho jsem také v příběhu neobjevila vyvrcholení. Našla jsem spoustu důležitých a méně důležitých zvratů, ale nikdy jsem si nebyla jistá, jestli už je to ono. Vlastně jsem si nebyla jistá až do dočtení posledního řádku a ani teď nejsem. Byla jsem vlastně jen ráda, že už konečně zazvonil zvonec a já jsem se tou šíleností prokousala.

Ale abych nezamlčovala všechny klady - taky se jich pár našlo. Například hlavní hrdinka Lorelei, která není žádná ufňukaná barbínka, ale skutečně se o něco snaží. Umí běhat, šplhat a stojí si trochu za svým. To samé se ovšem nedá říct o jejím protějšku, který je nejistější než rozbitá váha. Jejich vtah vznikne během pár vět úplně z ničeho. Ne, že bych to nečekala. Ovšem co jsem neočekávala ani trošku, je jak moc jsem jim fandila a přála si, aby spolu mohli zůstat...

Map from 'The Shadow Queen' by CJ Redwine: A abych úplně neutekla od postav samotných, autorce se skvěle povedlo vykreslit úplně všechny charaktery, včetně těch, co se v příběhu mihnou jen na chvilinku. Každá postava má svůj "styl", své rozhodování a svoje motivy k činům, které nakonec vykoná či nevykoná. Tohle se skutečně povedlo! Jsem zvědavá, jakých charakterů se dočkáme v dalších dílech série. Pokud vím, mají se odehrávat ve stejném světě, ale nejsou přímým pokračováním osudu našich hrdinů. Tak jsem zvědavá, co jsi pro nás C. J. Redwine připraví na příště.


"Do bitvy se nechodí proto, že jsi si jistá vítězstvím," upozornil Gavril. "Bojuješ, protože víš, že je to správné."
Všechny obálky vycházejí z té původní, včetně naší. Českému kabátku musím ovšem vytknou nevhodný vývěr - nebo možná spíše zpracování fontu. Působí geometricky nepřesně, jako by se zařezával do jablka místo aby na něm byl vyrytý jako ten překrásný původní.


23299513

Stínová královna pro mě patří mezi propadáky. Je to takové nepovedené převyprávění Sněhurky, ovšem bez gradujícího děje a vyvrcholení. Autorka píše nudně, popisně a příliš jednoduše, kvůli čemuž kniha působí tuctově. Pochválit můžu hlavní hrdinku Lorelei, která je všechno jen ne ufňukaná, na rozdíl od jejího protějšku. Máme tu také zářný příklad lásky na pár řádcích, které jsem ovšem fandila. Taky se mi líbilo, jak autorka vypracovala všechny charaktery do dokonalosti a jsem zvědavá, co předvede v dalších volně navazujících dílech série.

Celkové hodnocení: 1,5/5

Děkuji Palmknihám za zprostředkování e-knihy k recenzi. Titul můžete zakoupit zde.

Máte rádi retellingy?
Marky

Komentáře

  1. Zrovna dneska jsem na tuhle knihu taky přidala recenzi a i když jsem hodnotila o dost výš než ty, v podstatě s recenzí souhlasím. Autorka píše opravdu nezáživně, ale i přesto jsem se do knihy nakonec zvládla začíst a bavila mě, proto jsem hodnotila dobře, ale určitě nemám v plánu ji znovu číst :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už jsem si ji mezitím přečetla a souhlasím i já s tvojí... Jen nejsem tak mírná v hodnocení, vzala jsem to asi víc do extrému ;) Možná proto, že jsem se nezačetla.

      Vymazat
  2. Super recenze, knížka mě moc nelákala a po přečtení tvé a ještě několika dalších recenzí se do ní asi ani pouštět nebudu.. i když kdo ví? :)
    Měj se hezky .)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc. Já napíšu svůj názor a tvůj potom záleží jen a jen na tobě ;) I ty se měj krásně!

      Vymazat
  3. Jé, skáču radostí! Konečně někdo, kdo sdílí můj názor! Už jsem si začala připadat divně, že všichni knihu chválí, jenom já jí nemohu přijít na jméno :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě Ada, vydala ve stejný den úplně podobnou recenzi :D Ale jsem ráda, že i ty se přidáš do klubu ;)

      Vymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.