P | Abeceda knihomola


Ahojky!
Je úterý, takže přicházím s dalším článkem do nového projektu, který pořádám spolu s Kristý. Pokud byste se chtěli přihlásit, instrukce najdete tady. (Nemusíte začínat souběžně s námi... Můžete si vytvořit vlastní abecedu, nebo můžete začít až od dalších písmen, abyste měli své články stejných písmen ke stejnému datu.) Tentokrát tu mám písmeno P.


Paměť
Nevím, jestli to tak máte taky, ale já mám tendenci pamatovat si jen vyloženě dobré a vyloženě špatné knihy. Ale nerada píšu recenzi hned po dočtení, protože se mi názor trošku rozleží a často dočítám knihy v noci, takže tu recenzi hned napsat nemůžu. A po některých knihách (kašel, kašel, Aliance) toho ani nejsem schopná... Proto si ve zkratce píšu svoje dojmy na Goodreads jako reakci po dočtení, ze které pak čerpám základy pro svou recenzi.


 

Pozice/Poloha
Ne každý má u čtení jednu polohu. Já osobně se vrtím pořád - pokud tedy nejsem v autobuse. Většinou ležím na břiše, ale pak mě často začnou bolet záda a musím si sednout. V leže na boku nebo na zádech čtu poměrně nerada, protože u čtení usínám, když mám položenou hlavu, a musím si taky držet knihu (napůl) ve vzduchu. Ještě něco jiného je to ale u učení, kde se převaluji z jedné strany na druhou a vypadá to asi tak nějak jako na obrázku:



Pocity, pláč
Málokterá kniha mě dokáže vyloženě rozbrečet. Všeho všudy se najdou dvě, tedy dvě a půl. (MOŽNÉ SPOILERY: Aliance, Hvězdy nám nepřály a Malý princ - to je ta půlka) Když většina lidí brečí, já jsem pohnutá, exploduje mi hlava, ale na pláč většinou nedojde. Pocit, který mi ovšem při čtení vadí nejvíc, je nuda. když se u knihy nudím, jsem naštvaná a mrzí mě to. A často se kvůli tomu zaseknu a padne na mě takzvaný "reading slump", což ve zkratce znamená, že se mi nechce vůbec nic číst. Ale na závěr ještě přidám pár kladných pocitů, například shipping (když se na konci dají dohromady postavy, kterým jsem to přála), the feels (když mi exploduje hlava z naprosto epické zápletky, která byla skutečně dobře vymyšlená) nebo třeba čirá radost (když čtu letní oddechovku a dopadne to dobře a já se hloupoučce usmívám)...


UntitledRsadness | via Tumblr

A co vy? Píšete recenzí hned po dočtení knihy?
V jaké poloze čtete? A u jakých knih jste plakali, případně vás pohltily vaše pocity?
Marky
P.S. Děkuji Zašité v knihách za pomoc při vymýšlení...

Komentáře

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.