Závěr bez chybičky | Temná krása

Název v originále: The Beauty of Darkness
Autor: Mary E. Pearson
Nakladatelství: CooBoo
Žánr: YA, fantasy, romantika
Série: Kroniky pozůstalých #3
Počet stran: 514
Čteno: 5. - 7. května 2018, v češtině

Nebezpečí hrozí Vendě, Morrighanu i Dalbrecku a Lia se snaží zachránit úplně všechny. Na to, aby mohla vyplnit dávné proroctví, bude ovšem muset nejen porazit všechny zrádce, ale také se sama chopit moci. Podaří se jí dosáhnout všech svých cílů nebo při zachraňování ostatních zemře?

Nikdo není příliš velký, než aby mohl padnout.


Nevím, jak je možné, že jsem pětisetstránkovou knihu považovala za naprosto strhující. Ale kdybych toho byla fyzicky schopná, nejspíš bych ji přečetla na jeden zátah, tak dobré tohle finále bylo! Zamilovala jsem se už do prvního dílu, dvojka mě v žádném případě nezklamala... ovšem tohle byl vážně dokonalý závěr série. Kdyby každé finále bylo jako Temná krása, byla bych nejšťastnější knihomolkou na zemi. A taky by mě od toho tahání bichlí asi bolela záda.

Když jsem Kroniky pozůstalých rozečítala, neměla jsem ani ponětí, jak velkou a složitou zápletku měla autorka v hlavě. Ve výsledku se pak zpětně zdá řešení naprosto jednoduché, ale až budete Temnou krásu číst, jistě budete sami zadržovat dech. Kromě toho Mary E. Pearson tohle všechno snoubí s propracovaným post-apokalyptickým světem ve stylu Královny Tearlingu: nacházíme se totiž v budoucnosti, ale lidé žijí podle středověkých poměrů. Svět se v závěru trilogie rozvíjí víc než kdy předtím, protože postavy hodně cestují a čtenář tak může poznat více jeho zákoutí a kultur.

"Budete muset lhát hodně dobře na to, abyste mě přesvědčil."
"Možná bude lepší držet se pravdy."

Stěžovat si nemůžu ani na charaktery. Lia je úžasná protagonistka - odvážná, tak trochu bláznivá, vtipná a odhodlaná pomoci úplně všem, prostě typický Nebelvír. Někteří si stěžují na milostný trojúhelník, ale já ho v téhle sérii zkrátka nevidím. Mně bylo hned od začátku jasné, s kými Lia prostě musí skončit, takže jsem jen spokojená, že se autorka rozhodla moje přesvědčení respektovat.

Sérii Kroniky pozůstalých i její poslední díl Temná krása jednoznačně doporučuji, zvlášť, pokud máte rádi silné hlavní hrdinky a propracovaný svět. Já už teď s jistotou můžu říct, že si od Mary E. Pearson přečtu i jakoukoli další knížku, která jí u nás vyjde. A vám radím udělat to samé.

Co je magie jiného než způsoby, které jsme ještě nepochopili?
 
Temná krása je dokonalým zakončením trilogie Kroniky pozůstalých. Ačkoli jde o tlustou knihu, je naprosto strhující a vy při jejím čtení budete zadržovat dech. Autorka si na vás připravila složitou zápletku, kterou navíc zasadila do post-apokalyptického světa, kde lidé žijí podle středověkých poměrů. Můžete se těšit na skvělou protagonistku a naopak se nemusíte obávat milostného trojúhelníku. Celou sérii nemůžu než doporučit a poslední díl je, i když dost těsně, můj nejoblíbenější.

Celkové hodnocení: 5/5

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství CooBoo.
Vy si knihu i její předchozí díly můžete pořídit zde.

Marky

Komentáře