Jediná pořádná kniha o upírech | Vampýrská akademie

Název v originále: Vampire Academy
Autor: Richelle Mead
Nakladatelství: Domino
Žánr: YA, fantasy, paranormal
Série: Vampýrská akademie #1
Počet stran: 280
Čteno: 24. - 27. ledna 2017, v češtině

Lissa a Rose se vrací do Vampýrské akademie, ze které před dvěma lety uprchly. Ve škole pro upíry totiž morojské princezně Lisse hrozí nebezpečí ze strany Strigojů a Rose ji jako její nejlepší kamarádka musí přede všemi ochránit. Podaří se Rose splnit tak obtížný úkol?

Přes rozmlžený alkoholový hukot ke měn přece jen dolehly její emoce. Byly tak silné, že to bylo jako kopance. Černé. Vzteklé. Nelítostné. Ze sladké a vyrovnané Lissy proudily nezvyklé pocity. Znal jsem ji už od školy, ale v tu chvíli mi připadalo, že ji neznám vůbec.

Možná si říkáte, proč tuhle recenzi publikuji tak pozdě - já taky. Už odmalička nesnáším knihy o upírech a kromě Vampýrské akademie jsem ani nikdy žádnou nedočetla. Vždycky jsem je musela odložit, protože mě nejen nebavily, ale hlavně ve mně vzbuzovaly nechuť. Právě proto mě tolik překvapilo, že do Vampýrské akademie jsem se naprosto zamilovala a jednoznačně ji zařadila mezi své nejoblíbenější knihy vůbec. Proč?

Tenhle příběh je jedna velká jízda. Jakmile otočíte první stránku, už se nezastavíte. Autorka dokáže vtáhnout do děje každého čtenáře a já nemůžu uvěřit, že pořád odolávám přečtení druhého dílu - i když za to spíš můžou nepřečtené recenzní výtisky než já. Richelle Mead ovšem píše nejen čtivě, ale také zábavně, a tak se u některých scén od srdce zasmějete.

"Jsem ráda, že je ti líp," řekl. Rty měl skoro v mých vlasech, jen kousek nad mým uchem. "Když jsem tě viděl padat..."
"Pomyslel sis: ,teda, ta je neschopná'."

Hlavní pozitivum vidím v komplexním světě, který autorka vymyslela. Máme tu "hodné" upíry Moroje, kteří sají krev od dárců a hodně se podobají lidem. Jejich protikladem jsou krvežízniví Strigojové, kteří se z lidí nebo Morojů proměnili v nebezpečné stvůry. A poslední kategorií jsou dhampýři, potomci Moroje a člověka nebo Moroje a dhampýra. Mají zbystřené smysly a slouží jako ochránci Morojům. Zdá se vám to složité? Máte pravdu. Nemusíte ale mít strach, autorka všechno vysvětluje přehledně a vy se hned za začátku knihy rychle zorientujete. Díky komplexnímu fungování upířího světa se každopádně nebudete nudit - spíš hledat odpovědi na další a další otázky.

Samotné postavy také stojí za zmínku. Já si oblíbila především dhampýrku Rose, ale věřím, že každý čtenář si najde charakter, ve kterém se uvidí a kterému bude fandit. Richelle Mead totiž do svého složitého světa zasadila i poměrně velké množství postav a já jsem vážně zvědavá, co se s nimi stane dál.

Čím víc to používá, tím je to hroší. Zastav ji, Rose. Zastav ji dřív, než si toho všimnou a odvedou ji pryč. Dostaň ji odtud.

Vampýrská akademie je první díl série o upírech, která ma naprosto pohltila. Ačkoli knihy s upírskou tématikou nesnáším, tahle se zařadila mezi mé nejoblíbenější tituly vůbec. Děj je napínavý a autorka umí i pobavit. Vše se odehrává v komplexním světě, který vás určitě nebude nudit. Kromě toho tu najdete spoustu postav, mezi kterými jistě objevíte svého oblíbence. Téhle knize zkrátka nemám co vytknout a jen doporučuji!

Celkové hodnocení: 5/5

Marky

Komentáře

  1. pokud se k tomu nekdy dostanu, tak jsem zvedava na muj nazor :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Vampýrská akademie je jediná série o upírech která mě bavila. A to hodně :) Myslím, že další díly jsou ještě lepší, tak pěkné čtení :)

    OdpovědětVymazat
  3. VA je skvelá, akože mám rada aj upírske príbehy, nie veľmi, ale pár som ich čítala, no VA je výborná, milujem tie postavy aj príbeh :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.