Měsíční shrnutí - říjen 2016

octobernovember

Ahojky!
V říjnu mě sice záříjové nadšení do čtení tak trochu opustilo, ale i tak jsem se dostala k zajímavým titulům. Zase jsem sáhla po audioknihách a zjistila, že mi vlastně tak trochu chyběly. A nesmím zapomenout ani na můj nejsilnější čtenářskoblogeský zážitek - setkání s Rutou Sepetys na Humbooku (můj report najdete tady).

V říjnu jsem přečetla celkem osm knih, a poslechla si hned tři audioknihy. Průměrná říjnoová kniha měla 366 stran - vimla jsem si že se mi průměrný počet stran čím dál více zvyšuje. Průměrná audiokniha pak trvala 9 hodin a 40 minut.

30324641První přečtenou říjnovou knihou se stalo Nekonečné moře od Rick Yanceyho, druhý díl trilogie Pátá vlna, kterou snad brzy konečně dočtu a dozvím se, jak to všechno dopadne. Hned poté jsem se vrhal na Sůl moře od Ruty Sepetys, kterou jsem pak měla možnost vidět na Humbooku a nevím, co je úžasnější: jestli Rutiny knihy nebo ona sama. V duchu nakladatelství CooBoo jsem potom přečetla Mezi dvěma světy od Scotta Westerfelda, ze které se vyklubala pořádná bichle s hned dvěma pořádnými příběhy. I další kniha pochází z dílny kubulínů... a nejde o žádnou jinou než Pomstu a rozbřesk od Renée Ahdieh (a přísahám, že jestli mě to jménodonutíte napsat ještě jednou, asi se zblázním). Tenhle retelling Tisíce a jedné noci si mě naprosto získal a já už se moc těším na další díl. 

Po tak skvělé knížce ovšem následoval tvrdý pád, a to Stmívání od Marissy Meyer. Vlastně jsem to četla spíš z hecu, abych si dokázala, že to přece nemůže být tak strašné. No, dospěla jsem k názoru, že bylo. Naštěstí mě zachránil 24-hodinový read-a-thon, takže jsem na knížky nezanevřela. Přečetla jsem si během něj opěvovanou Dívku ve vlaku od Pauly Hawkins, ze které se sice vyklubala jen průměrná knížka, ale i to mě po Stmívání uklidnilo. Jako další jsem se vrhla na Rebela od Amy Tintera, což je další druhý díl, tentokrát ovšem z dilogie Reset. Na úroveň první knížky se sice ta druhá nepřibížila ani v nejmenším, ale i tak to bylo milé čtení. Říjen jsem zakončila komiksem Maus: Souborné vydání od Arta Spiegelmana, což by se rozhodně dalo zařadit mezi jedny z mých nejpohnutějších knihomolských zážitků vůbec.

Měsíc říjen pro mě vlastně paradoxně začal doposloucháním posleních kapitol audioknihy Marťan od Andyho Weira, který mě naprosto uchvátil (mou recenzi najdete zde). Jako další po nějaké chvíli následovala na contemporary poměrně dlouhá audiokniha My Heart and Other Black Holes od Jasmine Warga. A nakonec mě na zlepšení nálady nenapadlo nic lepšího než další poslech Harry Potter and the Chamber of Secrets. A musím říct, že v angličtině jsem si ho také náležitě užila. Myslím, že brzy přijde na řadu třetí díl...



25322449V říjnu jsem stihla napsat celkem šest recenzí. S svým výkonem jsem celkem spokojená, s tímhle tempem bych dokonce mohla stihnout svůj cíl a dorecenzovat všechny knížky, které jsem přelouskala do konce srpna, do konce roku 2016. Ale teď už k říjnovým názorm: začala jsem nadšeným opěvováním knihy Stars Above od mé milované Marissy Meyer, ktrá mě dohnala k slzám. Druhá recenze už ale tak pozitivní bohužel nebyla - můj názor na Stínovou královnu od C. J. Redwine totiž není zrovna růžový. Poté jsem ovšem dostala chuť na další recenzi a pustila se do sepisování článku o kubulínské knize Krycí jméno Verity od Elizabeth Wein. A musím říct, že tento titul se jistojistě zařadí na seznam nejlepších knih tohoto roku. Poté následovala další pětihvězdičková recenze, a to na již výše zmíněnou audioknihu Marťan od Andyho Weira. Ani z další recenze ovšem nevyčtete pocit zklamání - napsala jsem tentokrát o retellingu na Čaroděje z země Oz s názvem Dorothy Must Die od Danielle Paige. V poslední recenzi, kteoru jsem v řjnu stihla sepsat, se ovšem dočtete o pravděpodobně vůbec nejlepší knize letošního roku Radio Silence od Alice Oseman. K tomu není potřeba nic dodávat - zkrátka dokonalé čtení!


I v říjnu na mě čekal jako první recenzní výtisk od Enbooku - tentokrát jde o knihu The Thousandth Floor, která údajně vychází tento podzim i v češtině u Egmontu. Každopádně už jsem se do ní začetla a je naprosto skvělá. Následovala recenzní e-kniha od Palmknih, kde jsem si tentokrát vybrala titul Čtenáři z Broken Wheel doporučují - na blogu už dokonce najdete recenzi. A nesmím zapomenout ani na audioknihu, kterou mi poskytla Audiotéka: v říjnu jsem neodolala a zvědavě poslouchám knihu Hedvábník od Roberta Galbraitha.

Že bych snad ani v říjnu neměla štěstí? Po předchozích měsících, kdy jsem si ho vybrala až příliš, se tomu ani nedivím...

Knihovnu jsem tentokrát navštívila až na začátku listopadu, ale byla jsem více než úspěšná - však uvidíte v příštím shrnutí (pokud jste tedy nečetli Úlovky z knihovny).

Všechny říjnové přírůstky pocházejí z Humbooku, kde jsem si pořídila již výše zmíněnou Pomstu a rozbřesk (ne, to jméno už nenapíšu), a také Potrhaná křídla - jedinou knížku od Ruty Sepetys, kterou jsem zatím ještě nečetla. To se ale určitě brzy změní! A když už mluvíme o Rutě, získala jsem na Humbooku speciální bonus: Rutin podpis a skvělý (asi třicetivteřinový) rozhovor.





A už jsem zase u toho Humbooku - ocitla jsem se totiž ne náhodou mezi prvními padesáti příchozími, a tak na mě zdarma čekala knížka Země příběhů od Chrise Colfera, na jejíž čtení se moc těším.

Jak jste si v říjnu vedli vy, ať už knižně či neknižně?
Marky

Komentáře