Vánoční pohádky a filmy | Vánoce s Books are my life...

Úvodní článek projektu najdete zde.

Ahojky!
Pro dnešek se zase dozvíte něco o mně. V tomto článku bych vám ráda představila své oblíbené pohádky a filmy, které sleduji pravidelně o Vánocích. Nejde jenom o filmy s vánoční tématikou, ale zkrátka o ty nejlepší z nejlepších, na které se kadý rok koukám znovu...

Harry Potter (všechny filmy)
Vzhledem k tomu, že jsem filmy řadila podle oblíbenosti (ano, jednou jedinkrát jsem se k tomu odhodlala, ale bylo to vážně těžké!), tohle muselo přijít na začátku... Já dokonce viděla filmy ped čtením knih! Tedy jak které, ale i tak je znám asi lépe než knihy - rozuměj skoro nazpaměť. Tady zkrátka není o čem debatovat.



Sám doma 1 a 2
Tyto dva filmy jsou další mou oblíbenou vánoční klasikou. Bez domů plných nástrah bych si Vánoce vůbec neuměla představit a dokonce se mi už několikrát zdál sen o tom, jaké nástrahy bych na zloděje nastražila já. A kdybyste se ptali, tak ne, nejsem na to stará!



Tři oříšky pro Popelku
Nedokážu si představit Vánoce bez Libuše Šafránkové, to prostě nejde... Ne vždycky se na tuhle pohádku koukáme na Štědrý den, ale vždycky se na ni koukáme. A táta vždycky zpívá "Kdepak ty ptáčku hnízdo máš" a mě z toho jde vždycky hlava kolem. Ale stejně je to všechno skvělé...



Anděl Páně
Anděla Páně už jsem taky viděla mockrát, ale váže se k němu jedna vtipná rodinná historka. Když jsme na film chtěli koukat podruhé, tvrdila jsem bratrovi, že jsme ho ještě neviděli. A dalš rok zase znovu. Tohle se opakovalo každý rok asi šestkrát, než jsem si konečně zapamatovala, že jsem Anděla Páně viděla, a že ho mám vlastně moc ráda.



Mrazík
"Nastěnku chci za ženu!" Tady není co dodat - snad jen to, že moje kamarádka Nasťa nesnáší, když tenhle film cituji, ze mě pochopitelně naprosto neznámých důvodů. Protože je to zkrátka skvělé! Jeden rok jsem si dokonce vyfotila ten kámen a přeložila si "Kdybys nebyl hlupákem, nestal by ses medvědem." z azbuky do češtiny. A rozhodně jsem schopná zrušit cokoliv, co jsem měla naplánované na den, kdy je v televizi Mrazík, takže na to si dávejte pozor.



Na Vlásku
Tohle je na sto procent můj nejoblíbenější film od Disneyho a k Vánocům patří od té doby, co jsem ho jednou viděla na Štědrý den. Pokud jste novou verzi Lociky ještě neviděli, tak byste vážně měli - už jen proto, že je podle mého jedna z protagonistek, ve které se sousta lidí najde. Alespoň já se v ní našla.



Karlík a továrna na čokoládu
Ani tohle není úplně vánoční film, ale i tak ho mám moc ráda. Když jsem byla menší, neměla jsem Karlíka vůbec v lásce, ale to jen proto, že jsem znala pouze knížku. Filmové podání s Johnnym Deppem je pochopitelně mnohem úžasňoucnější (je pardon, špatný film) než to knižní.



Dvanáct měsíčků
Mám na mysli tu novou verzi klasické pohádky. Marušku a její trable jsme měla ráda už odmalička, ovšem díky skvělému filmovému zpracování jsem si ji oblíbila ještě víc...



Pelíšky
I když bych Pelíšky nezařazovala striktně jako vánoční film, z nějakého neznámého důvodu ho sem musím napsat. Mám zkrátka potřebu ho na tenhle seznam připsat, proto,že mám tento film moc ráda a rozhodně si tohle místo zaslouží. Ačkoliv ze starších českých filmů mám rozhodně nejraději Rebely (ten film je neskutečně úžasný!), o Vánocích se spíše hodí koukat na Pelíšky. A kdo ví, kde soudruzi z NDR udělali chybu...?



Šťastný smolař
Tahle pohádka patří taky mezi novinky na seznamu, ale třeba se někdy probojuje na vyšší pozice, kdo ví? Každopádně se mi vážně líbila a nebyla tak podivná a přehnaná, jak občas ty nově natočené pohádky bývají, protože už surově řečeno "není o čem ty pohádky točit". Každopádně Šťastný smolař měl to štěstí, že je kvalitní a vtipný, ale tu smůlu, že měl tak málo času pro přidání na seznam...




A ještě tu mám pochopitelně odpovědi dnešní blogerky! (Pokud nevíte, o co jde, podívejte se sem.)

1) Jak Tě vlastně napadlo založit si blog o knížkách?
Nějakou dobu jsem sledovala tehdy těch pár knižních blogů, které byly a hrozně se mi líbilo, že má někdo stejnou zálibu jako já, jen mi bylo líto, že to byly blogy převážně jen o YA, tak jsem si řekla, že by bylo fajn psát taky i o jiném žánru :) 

2) Jakou knížku bys letos nejraději našla pod stromečkem?
Každý rok na Vánoce pod stromečkem nesmí chybět Agatha Christie, tuhle autorku mám moc ráda a sbírám knihy v černé edici od Knížního klubu, takže každoročně nějakou pod stromek dostávám, už je to taková tradice 

3) S jakou knižní postavou bys nejraději oslavila Vánoce?
To je hodně těžká otázka :) Pravděpodobně asi zůstanu u svého oblíbence Hercula Poirota, hrozně ráda bych s ním vyřešila nějakou detektivní zápletku a pak mu naservírovala jeho oblíbený vánoční puding :)

4) Bez které knihy si nedokážeš představit zimu?
Zimu si neumím představit obecně bez knihy, v zimě je ten nejlepší čas beztrestně se zachumlat pod peřinu a číst :)

5) Co bys popřála ostatním knihomolům a knižním blogerům k Vánocům?
Hlavně hodně zdraví, protože když člověka trápí zdravotní problémy, tak sice knihy vždycky
dokážou potěšit, ale uzdravit bohužel neumí. A když bude hodně zdraví, tak potom samozřejmě i nějaké ty pěkné knihy, které by si přály, protože těch není nikdy dost :)

6) Máš knihomolská nebo blogerská novoroční předsevzetí? Jaká? A držíš se jich?
Každý rok jsem si nějaká dávala, ale nikdy mi pak moc nešlo se jich držet, já zkrátka u ničeho dlouho nevydržím, takže letos to vzdávám, stejně mi to jde nejlépe, když se nemusíš držet nějakých předsevzetí a pocitu "nutnosti" :)

7) A nakonec: Jaké nově vycházející knihy se nemůžeš dočkat v příštím roce?
Přiznám se, že teď nemám příliš přehled o knihách, které budou v příštím roce vycházet, ale určitě se těším na knihu Oheň, závěrečný díl trilogie Čistý, protože tahle série není tolik známá jako ostatní a přitom mi přijde opravdu pěkně promyšlené a propracovaná a velice jsem si jí oblíbila.



A na co o Vánocích koukáte vy?
Marky

Komentáře

  1. Přiznávám, že já žádné typické vánoční filmy nemám. Nebo jako je jich spoustu, já jen nesleduju. Nikdy jsem Vánoce moc neprožívala :) Každý rok se kouknu jen na Sám doma, ale to jen kvůli tomu, že mám ten film ráda a v televizi ho zkrátka dávají, ale není to tak, že bych si ho chtěla mermomocí pustit o svátcích :) Letos jsem pouze udělala výjimku a mrkla se na Lásku nebeskou, jinak nic...
    Jinak Na vlásku taky miluju, nejlepší disneyovka všech dob! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozumím, ale já atmosféru Vánoc zkrátka miluju (což je vidět v tomhle projektu), takže si ji užívám se vším všudy ;) A souhlasím, mám ji pořád radši než Frozen :D

      Vymazat
  2. Teda, až na Sama doma a Šťastného smolaře (to jsem totiž neviděla), naprosto souhlasím a mileráda bych se na všechno podívala s tebou! :33
    Na vlásku mám strašně ráda s českým dabingem, Frozen klidně anglické. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak se příští Vánoce musíme domluvit a na něco se podívat! :O Na Vlásku v dabingu je ok, ale Frozen v češtině vážně nemusím... Už jsme si zvykla koukat na Disneyovky většinou v originále, tak povýšily na jinou úroveň :D

      Vymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.