TBR do konce roku 2015 | Vánoce s Books are my life...

Úvodní článek do projektu najdete zde.

Ahojky!
Tento článek bude možná zajímavější pro mě než pro vás, ale potřebuji mít svědky na to, že jsem si tuhle výzvu dala. Určitě si pamatujete na můj Seznam knih na léto 2015, který jsem ne tak úplně splnila. Během vánočních prázdnin bych ráda dočetla zejména některé tlustší knihy, které už si třeba chci přečíst i delší dobu, ale kvůli jejich tloušťce si na ně netroufám (což není dobré, ale je to fakt). Splněné knihy si opět odškrtnu (), tak mi držte palce!


Pro začátek tu máme knihy, které mám rozečtené. V první řadě je to tedy Poslední přání - první díl ze série Zaklínač od Andrzeje Sapkowskiho. Tahle kniha mi vůbec neodsýpá, ale prokousat se skrz ni musím, takže kdy jindy než právě teď?

Další z mých rozečtených knih je Jsou světla, která nevidíme od Anthonyho Doerra. Tato kniha je naprosto skvělá, ale má skoro 600 stránek, takže si na ni zkrátka a dobře musím vyhradit více času než na jiné tituly. Dostala jsem ji ovšem jako recenzní e-knihu, takže ji určitě dočtu spíš dříve než později.

Třetí a poslední rozečtenou knihou je poslední díl Harryho Pottera od J. K. Rowling - Harry Potter a relikvie smrti (). V červenci letošního roku jsem začala (znovu) číst celou sérii. První čtyři díly jsem četla v papírové podobě, ale pak jsem odjela do Belgie, takže jsem přešla na audioknihy. V papírové formě má tahle bichle ovšem 627 stran, tak uvidíme, jak rychle mi půjde poslouchání...


12664642258858586454721

Dále tu mám knihy, které vlastním v papírové podobě tady v Belgii, ale ještě jsem je nečetla - ano, i to se může stát. Takže prvním takovým titulem jsou Modré hlubiny, které napsala Jennifer Donnelly. Za tuhle krásku vděčím Ells, u které jsme ji vyhrála v soutěži, ovšem stále jsem se k ní bohužel nedostala, protože... Vlastně ani nevím, to se tak knihomolům občas přihodí.

Nevěřili byste ovšem, že jsem ještě stále nečetla Winter od Marissy Meyer. Závěrečný díl Měsíčních kronik, který má přes 800 stran, jsem poštou obdržela minulý pátek, ale ještě jsem nezačala číst. Proč ? Jednoduše proto, že mám rozečtené jiné knihy. Ale už se jí vážně nemůžu dočkat.

Spolu s Winter jsem dostala ještě další dva tituly: Since You've Been Gone (od Morgan Matson a Attachments od Rainbow Rowell, ale nedělám si iluze, že bych stihla přečíst všechny tyhle bichle a ještě bych měla čas. Ale kdyby náhodou, radši budu mít naplánované a sepsané úplně všechno, než v tom mít zmatek... Taková já už jsem, plánuji až příliš...

2581952513206900181896068909152

Nebojte, už žádné další knihy! Teď už nás čekají jen dnešní blogerské odpovědi! (Pokud nevíte, o co jde, mrkněte na úvodní článek projektu)...

1)  Jak tě vlastně napadlo založit si blog o knížkách?
Blog jsem si založila především proto, že v mém okolí nebylo tolik lidí, kteří by si se mnou povídali o knihách. U mě v rodině čte téměř každý, díkybohu, ale shodou okolností máme každý rád něco jiného. Hledala jsem proto takovou alternativu, jak někde vyjádřit to, co si myslím a případně to s někým konzultovat. A pak jsem právě objevila kouzlo knižních blogů. Začala jsem je čím dál více vyhledávat, číst pravidelně své oblíbené a najednou jsem to chtěla zkusit taky. Taky blogovat. To byl podle mě ten největší popud.

2) Jakou knížku bys letos nejraději našla pod stromečkem?
Nového Terryho Goodkinda - Oddělené duše. A už teď vím, že ho tam najdu. 

3) S jakou knižní postavou bys nejraději oslavila Vánoce?
Se Siriusem! Miluju tu postavu, je moje nejoblíbenější z celého Harryho Pottera. Dosti mě zasáhlo, jak dopadl. Jeho charakter je prostě úžasný, od přečtení Vězně z Azkabanu jsem si přála takového kmotra. Nejen, že byl pro každou "špatnost", ale byl to především člověk, který se za své milované kdykoliv postavil. I když nebyl dokonalý, jak často Brumbál zmiňoval, pro mě by to byl dokonalý společník na Vánoce.

4) Bez které knihy si nedokážeš představit zimu?
Bohužel nemám žádnou konkrétní "vánoční" nebo "zimní" knihu, ale spoustu let jsem o vánočních prázdninách četla právě Harryho Pottera. Tak asi bez něj. 

5) Co bys popřála ostatním knihomolům a knižním blogerům k Vánocům?
Knihy, knihy a pak asi knihy? Sranda. Chtěla bych všem především popřát Vánoce plné pohody, radosti, smíchu a rodinného zázemí. Chci, aby každý byl obklopen lidmi, které má rád a prožil s nimi vánoční čas. A samozřejmě, aby každý našel pod stromečkem to, co si přeje a nemusí to být jen knihy. Ale určitě minimálně aspoň jednu knihu. A také sníh!

6) Máš knihomolská nebo blogerská novoroční předsevzetí? Jaká? A držíš se jich? 
Občas si nějaká předsevzetí vymyslím, ale znám se. A vím, že bych je tak na 90% nesplnila. Loni jsem si jich vymyslela spoustu a za celý letošní rok jsem splnila jen jedno předsevzetí. Proto příští rok nechám bez předsevzetí.

7) A nakonec: Jaké nově vycházející knihy se nemůžeš dočkat v příštím roce?
Po pravdě ani pořádně nevím, co příští rok vyjde. Určitě ale hodně očekávám druhý díl Skleněného Trůnu, jakoukoliv knihu od Brandona Sandersona, pak Speak (vydá myslím Yoli) a pak asi ještě A Court of Thorns and Roses (CooBoo).

Do konce roku mi zbývá 14 dní a mám tu 7 knih - tak mi tedy držte palce, budu to potřebovat... Co se chystáte do konce roku přečíst vy?
Marky

Komentáře

  1. Páni, budu ti držet palce :D Moje vánoční prázdniny se ponesou opět v duchu školy. Jsem pozadu v maturitních tématech, tak budu muset vypracovávat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :D To ti tedy nezávidím, já naštěstí měla zkouškové před svátky a maturita mě snad zatím ještě nečeká :D

      Vymazat
  2. Teda, držím palce, máš toho dost. Rereading Harryho bych si taky někdy mohla dát. :D
    Já bych ráda dočetla třetí díl Husitské epopeje, přečetla A Christmas Carol a, dobře, asi to není úplně reálné, ale měla bych přečíst druhou knihu Bídníků. Má však přes sedm set stránek a dva týdny jsou málo, když mi první díl trval skoro dva a půl měsíce. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, budu se snažit :D Teď jsem ještě začala číst jednu knihu ve francouzštině, zrovna přesně po přečtení článku :D A Christmas Carol je skvělá, mám ji moc ráda :) A s ostatními knihami taky držím palce...

      Vymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.