Nemůžu uvěřit, že tohle je konec... | Síla vzdoru - filmová recenze

Ještě než začnu s jakoukoliv kritikou, musím zdůraznit, že jsem naprostý Hunger Games freak. Knihy znám málem nazpaměť a nikdo mě nepřesvědčí, že je zná lépe než já. Tak. Teď můžeme začít s recenzí.

Na snímek jsem šla hned v den místní premiéry, tedy ve středu 18. listopadu, ale nakonec jsem film viděla dabovaný ve francouzštině, protože ho dávali dřív a já si na ty titulky zkrátka nemohla počkat ani tři hodiny. Nemohla jsem počkat už ani minutu, zkrátka jsem už konečně potřebovala vidět TEN film.

Jak už jste jistě uhodli, moje očekávání před filmem byla obrovská, nekonečná a nesplnitelná a já jsem si toho byla vědoma. Ale nedokázala jsem se přenést přes představu, že by poslední filmové Hunger Games zkazili.

Navzdory všem obavám byly Hunger Games naprosto skvělé. A především - podle knihy! Je pravda, že spousta fanoušků doufala v nějaké velké změny (zvlášť ohledně jedné smrti), ale ty se naštěstí nekonaly. Konečně se mi jako knihomolce splnil sen a dostala jsem film, který byl jako kniha. Ano, bylo tam sice pár drobných změn, ale do filmu zkrátka nemůžete zakomponovat všechno...

Čas, který jsem strávila v kině, se zdál být poloviční, protože film utíkal opravdu rychle. Jedna akční scéna střídala druhou, do toho ještě zapojme lásku, přátelství a traumatizovanou hlavní hrdinku a máte dvě hodiny filmu, ani nevíte jak. Podle mého názoru se zpracování opravdu povedlo. Nezdálo se mi ani příliš rychlé, ani příliš vyumělkované, a klíčové scény vypadaly skoro vždycky tak, jak jsem si je představovala.

Jedinou výtku mám snad k té úplně poslední "epilogové" scéně. Nezdála se mi realistická a myslím, že mohla být udělaná lépe, protože herci vážně nevypadali o moc starší, spíš o moc nalíčenější. Ráda bych se o tom rozepsala víc, ale žádné spoilery, podívejte se sami...

Světe div se, já u posledního filmu Hunger Games nebrečela. Ještě teď je pro mě těžké tomu uvěřit. U jedné ze smrtí (všichni víme, o které mluvím, že ano) jsem měla namále, ale nakonec se slzičky nekonaly. Také poslední scéna před "epilogem" se mi zdála příliš krátká na to, aby i po tváři mohla stéct byť jen jediná slzička, a to je mi docela líto.

Největší kritika Hunger Games filmů se většinou týká samotné Jennifer Lawrence, která si zahrála Katniss. Prý není hezká, říká se. Proto bych v této recenzi chtěla zdůraznit ještě něco: Katniss v knize nebyla hezká a nikdy neměla být... Copak si to už nepamatujete?


I'm not pretty. I'm not beautiful. I'm as radiant as the sun.
(~ Hunger Games: Catching Fire)

K mému překvapení mi ani francouzský dabing vůbec nevadil. Knihu jsem četla tolikrát, že jsem věděla, co kdy kdo řekne, a co se stane. Ani to mi ovšem na úžasném zážitku neubralo. Děsicé scény mě děsily a u romantických jsem se málem rozbrečela (kdyby nebyly tak krátké). Jsem zkrátka a dobře naprosto spokojená, ovšem nemůžu uvěřit, že tohle je konec...

Vím, že tahle recenze nemá žádnou strukturu a je to jenom snůška výkřiků jedné fangirl, která si usmyslela, že tenhle článek zkrátka musí napsat, i když ani měsíc po shlédnutí filmu se nedokáže uklidnit. Snad jste to ve zdraví přestáli a uvidíme se u nějaké další a doufejme lepší recenze.

Když já mám prostě Hunger Games příliš ráda.
Marky
P.S. Pokud byste měli zájem o spoiler review, napište do komentářů... Myslím, že bych ještě opravdu měla o čem psát.
P.P.S. Ještě jsem zapomněla pochválit úchvatné plakáty, trailery a vůbec veškerou propagaci tohoto filmu, která byla skutečně ukázková.

Komentáře

  1. Já normálně berečela, když jsem se na film koukala :D Taky nemůžu uvěřit, že je konec :( Kritiku ohledně Jenn nechápu. Katniss opravdu neměla být hezká, ale bez ohledu na to je ta kritika fakt trapná, protože podle mě je Jenn krásná. A hlavně je to vynikající oscarová herečka, takže ať si všichni ti hateři políbí :D
    Ta jedna smrt (ano, všichni víme, o čem mluvíš :D) mě dostala ještě víc než v knížce. Něco jiného je o tom číst a představovat si to, a něco jiného je vidět to na vlastní oči. Fakt jsem se neudržela a byla z toho naprosto hotová :(
    Epilog se mi líbil, ale máš pravdu, že měl být delší a trošku jinak pojmutý, ale jinak jsem byla spokojená :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tou smrtí souhlasím, je to jiné, když to vidíš - málem jsem si půl filmu zakrývala oči, protože jsem se bála, kdy TO přijde :/ Jsem ráda, že si ti film líbil ;)

      Vymazat
  2. Vríííískot! Já to ještě neviděla a teď tady slintám před monitorem! Jak si mi to mohla udělat? :D Ne, přeji ti to se vším všudy. ;)

    OdpovědětVymazat
  3. No, Hunger games pro mě nebyly tak srdcovou záležitostí jako třeba Harry Potter nebo Stmívání, vlastně jsem v kině na žádném díle HG nebyla.
    Nicméně těším se, až tenhle závěrečný díl uvidím. Podle mě brečeli především ti, co knihu neznali, nebyli na scény připraveni. Stejně mě úplně vytáčí, když někdo nezná knížky a prohlašuje se za fanouška HG nebo čehokoliv jiného. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já v kině byla jen na posledních dvou, ale i tak... Třeba Stmívání jsem ještě pořád nečetl ani neviděla - tak to zase nebude moje srdcovka. Taky si myslím, že opravdoví fanoušci musí číst knihu - i fanoušci Harryho Pottera, kteří si s oblibou nechávají vytetovat relikvie smrti, ale knih se ani nedotkli :P

      Vymazat
  4. Som tiež úplny maniak do Hunger games ako do kníh tak aj do filmnov :D Mám na nástenke v izbe daný znak drozdajky, Katniss a Peeta! A čo mám na tapete? Hunger Games! Určite by som chcela recenziu so spoilermi, veď aj tak viem presne do podrobna čo sa tam stalo :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, to mě nepřekvapuje :D Já zase nosím reprodrozda na krku :D A v mobilu tak nějak nemám místo, protože fandom obrázky mi zabírají celou paměť :D

      Vymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.