Jak donutit knihomola k vraždě? | Vánoce s Books are my life...

Úvodní článek do projektu najdete zde.

Ahojky!
Ano, čtete správně. I tak mírumilovný a klidný tvor jako knihomol se může občas naštvat. A protože Vánoce jsou svátky klidu a míru, určitě se něco musí zvrtnout - a to pořádně! Původně jsme chtěla pouze napsat další díl vět, kterými spolehlivě vytočíte knihomola (první díl najdete zde), ale vzniklo z toho to, co z toho vzniklo... Ne všechno se týká Vánoc, ale všechno můžete o Vánocích vyzkoušet. Chcete donutit knihomola v tomto nádherném předvánočním čase k vraždě? Tak se směle dejte do čtení! A pokud ne, tak taky... Třeba se aspoň zasmějete!

Charita
Faktor vražednosti: 55%
Navrhněte knihomolovi, aby daroval knihy do nemocnice nebo na charitu. Má jich přece už tak až dost, nebo snad ne? Faktor vražednosti knihomola záleží ovšem na jeho ochranitelských pudech. Někteří knihomolové na tento nápad reagují naprosto klidně a dokonce souhlasí, někteří vás ovšem raději zavraždí, než aby přiznali, že mají příliš mnoho knih...



Dopis z Bradavic
Faktor vražednosti: 99%
Připomeňte knihomolovi, že už jsou Vánoce a jemu ještě stále nepřišel dopis z Bradavic. Tato provokace účinkuje stoprocentně, ale přesto existuje to jedno malé procento knihomolů, které nepatří mezi Potterheads anebo knihy zkrátka nečetlo (což nechápu)... Přesto je to jedna z nejspolehlivějších metod, které v tomto článku najdete.



Vyrušování
Faktor vražednosti: 80%
Vyrušováním knihomola od čtení ho vytočíte v každou roční dobu, ale v předvánočním čase k tomu bude určitě mnohem náchylnější. Mívá to několik důvodů, ale především se blíží konec roku a knihomol se bude nejspíš snažit dohnat svou čtecí výzvu a na poslední chvíli splnit předsevzetí, aby si mohl na příští rok naložit ještě více čtení. No, ale to není podstatné, každopádně tato metoda není účinná na pomalé čtenáře nebo ty, kteří jsou se svým tempem čtení zkrátka smíření.




Párty
Faktor vražednosti: 65%
Pozvěte zkrátka knihomola někam ven, na párty nebo jen tak na "pokec u kafe" a uvidíte, jak se na to bude tvářit. S největší pravděpodobností uspějete spíše když se zeptáte ve chvíli, kdy je knihomol ponořený ve čtení nějaké epické zápletky tlusté poslední knihy některé série (doporučuji Winter od Marissy Meyer, to je jistá volba!).



Půjčte si knihu
Faktor vražednosti: 95%
Samotné půjčení knihy nikomu nejspíš vadit nebude, ačkoliv se najdou i takové podivné případy. Ovšem buďte si jisti, že pokud knihu vrátíte poškozenou, nikdo vás mít rád nebude. U každého knihomola záleží míře poškození, ale pokud knize opálíte stránky, pochybuji, že to někdo přejde bez povšimnutí. A nepřemluvíte ho ani tím, že jste si četli vedle adventního věnce. Ne, nebyla jsem ochotná hledat gify pálících se knih, takže pokud čekáte aplaus, připravte se spíše na tohle:



Vyberte si knihu
Faktor vražednosti: 100%
Ano, tímto jsem si stoprocentně jistá: knihomol, který má aspoň trochu přehled o knižním světě, si není schopný k Vánocům vybrat JENOM JEDNU knihu  je jich příliš mnoho! Anebo si vybere, ale svoji volbu ještě desetkrát změní... Je to asi jako ptát se, jaká je jeho oblíbená kniha - otázka na zabití!



Záložky
Faktor vražednosti: 35%
Zabavte knihomolovi všechny záložky a nenápadně odstraňte i všechny záložky z jeho okolí. Poté ho donuťte, aby přestal číst a šel dělat něco jiného (záminka záleží na konkrétním případu), takže musí knihu něčím založit. A když nic na založení nenajde, můžete se začít ďábelsky smát a máte vyhráno... Faktor vražednosti je ovšem tak nízký, protože ne všichni knihomolové si knihy zakládají a ne všichni se štítí ohýbání rohů a podobných děsivých mučících technik. Pro dobré fungování této metody si tedy musíte být jisti, že je váš knihomol nejlépe záložkový maniak.



Spoilery
Faktor vražednosti: 100%
Ano, existují knihomolové, kteří mají rádi spoilery, ale já je nehodlám respektovat. Jsou to anomálie a vražda je tedy zaručena.




Filmoví fanoušci
Faktor vražednosti: 89%
Vychvalujte film, ačkoliv jste nečetli knihu, případně kritizujte každou maličkost ve filmu - v knize to totiž pravděpodobně bylo úplně jinak... Především si musíte dávat pozor na to, aby knižní předloha patřila mezi knihomolovy nejoblíbenější tituly, ale zároveň aby film nekritizoval spolu s vámi. Poté je tato metoda velmi účinná a můžete knihomola štvát celé Vánoce... pokud tak dlouho přežijete.




Jídlo
Faktor vražednosti: 25%
Zakažte knihomolovi jíst u čtení nebo číst u jídla. Existuje spousta knihomolů, kteří u jídla nečtou ani u čtení nejedí (Na ty si dávejte pozor!), ale většina náruživých čtenářů z tohoto nebude zrovna nadšená... O Štědrovečerní večeři vám to ještě možná projde, ale u jakéhokoliv jiného jídla se připravte spíše na vražedné a otrávené pohledy.




TBR polička
Faktor vražednosti: 110%
Poměrně jednoduché řešení, stačí párkrát denně opakovat některé vět a máte vyhráno... Například můžete zkusit: "Máš příliš mnoho knih!" "Nemáme další místo na knihy!" "To jsi vážně ještě nečetl/a polovinu z těch knih, co máš na poličce?" "Už si nesmíš kupovat další knihy!"... A tak podobně. Koho by nenervovala jeho nekonečná TBR polička? Pokud jste to vy, chci vaši hůlku, a to hned!




Kombinace
Faktor vražednosti: 250+%
Zkombinujte více technik a svou smrtí si můžete být jistí... Jak jednoduché, že?



Pokud jste si dobře všímali, našli jste spoustu gifů Hermiony, a tak mi dovolte nakonec k otázkám pro blogera (pokud nevíte, o co jde, více tady) přidat ještě mé nejoblíbenější z nejoblíbenějších, které se nikam nehodily...





1) Jak Tě vlastně napadlo založit si blog o knížkách?
Když jsem začínala blogovat, měla jsem takový ten klasický deníčkový blog, kam jsem nahrávala i spoustu obrázku z internetu. Trošku se za něj teď stydím, ale zase si říkám, že jsem si tím musela projít, abych se dopracovala tam, kde jsem. 

Poté, co můj blog objevili moji spolužáci, přesunula jsem ho na jinou adresu. Tou dobou jsme se zvýšil můj zájem o knihy a tak tam přibývalo i několik článků na toto téma. Začala jsem také více sledovat ostatní knižní blogery i vlogery. Už si opravdu nepamatuji, kdy jsem napsala svou první recenzi, ale vím, že mne to chytlo. A poté, co bylo čím dál tím více problémů s doménou blog.cz, rozhodla jsem se přesunout na blogger, který vypadá i o něco lépe. A tak vznikl můj aktuální blog, který už je primárně zaměřen na knihy, i když se tam občas objeví i článek na jiné téma. 

2) Jakou knížku bys letos nejraději našel/našla pod stromečkem?
Upřímně mne pod stromečkem potěší každá kniha (i když tentokrát jich tam asi bohužel tolik nenajdu). Ale pokud bych si měla zvolit opravdu jen jednu, tak by to byl například Harry Potter and the prisoner of azkaban – to krásné anglické vydání od Bloomsbury :)

3) S jakou knižní postavou bys nejraději oslavil/a Vánoce?
Nad touhle otázkou jsem přemýšlela nejdéle a ani po pár hodinách neznám přesnou odpověď na tuto otázku. Možná by bylo příjemné strávit Vánoce s Galgadem, strážcem Země. Určitě bych si mu postěžovala, jak hrozně nezodpovědní a sebestřední lidé v dnešní době jsou, což by se asi úplně nehodilo k pohodové vánoční atmosféře. Jako další mě napadla Smrt ze Zlodějky knih. Ale to také nezní moc optimisticky, co? Nakonec bych si tedy asi vybrala jednu ne čistě knižní postavu. Zvolila bych jedenáctého Doktora. Třeba, když jsou ty Vánoce, by mne vzal na výlet po vesmíru. Nebo by mi ukázal některé z mých oblíbených historických dob. A jako slavnostní večeři bychom si dali rybí prsty s pudinkem! 

4) Bez které knihy si nedokážeš představit zimu?
Je to kniha, o které už jsem se zmínila. Respektive série. K zimnímu období mi neodmyslitelně patří Harry Potter. Je tam krásně vykreslená zima a dýchá na mě vánoční atmosféra. Představuji si sněhobílou krajinu kolem Bradavic a Velkou síň plnou svíček. Cítím vůni jehličí, slyším příjemné vánoční znělky a přemýšlím, jak asi chutná máslový ležák. 

5) Co bys popřál/a ostatním knihomolům a knižním blogerům k Vánocům?
Každý, kdo mě trochu zná, ví, že přání nejsou mou silnou stránkou. Ale co jiného mohu popřát knihomolům, než spoustu knih a času na čtení?

6) Máš knihomolská nebo blogerská novoroční předsevzetí? Jaká? A držíš se jich?
Nedávám si žádná předsevzetí. Vždy si jen říkám (ale to nejen na Nový rok), že konečně musím začít vydávat více článků a vždy mám touhu více číst. Bohužel se školou to tolik nestíhám. Ale snažím se.

7) A nakonec: Jaké nově vycházející knihy se nemůžeš dočkat v příštím roce?
Upřímně teď žádnou takovou knihu vyloženě nemám. Spíše plánuji přečíst co nejvíce knih z mé knihovničky, které už tam nějakou dobu mám a stále se nedočkaly. 



À demain, vy kdo tu po dnešním článku ještě budete...
Marky

Komentáře

  1. Boží článek :D Miluju tě za něj :D
    Přiznávám, že já Potterheads nejsem. S Harrym jsem nevyrůstala jako ostatní, v děstsví jsem četla úplně jiné knížky a teď už jsem asi moc stará na to, abych se do příběhu tolik zbláznila. Sérii mám ovšem doma, tak se těším, až se do ní konečně začtu.
    Spoilery... no, tady jsem zrovna ta tvoje anomálie :D Já je vyhledávám, nemůžu si pomoct. Jsem strašně zvědavá.
    Vyrušování a neustálé připomínky k mému množství knih mě dokážou zaručně nasr*t. A problém s výběrem co číst teď? Sakra, to je můj denní chleba. Moje knihovna je plná knih, které jsem ještě nečetla, a vůbec nevím, co číst dřív.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děěkuji :D
      Já s Harrym taky nevyrůstala, ale četla jsem ho a Potterhead rozhodně jsem :) Jak si pak můžeš užít knihu, když víš, jak to dopadne? :O

      Vymazat
  2. Velice výstižný článek a s většinou naprosto souhlasím, Třeba spoilery jsou fakt zlo!
    Ale jak to tak čtu, my knihomolové musíme občas na ostatní působit jako jiná rasa :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky ;) A rozhodně jiní jsme, ale v tom je naše kouzlo... A hlavně kdo je normální? :D

      Vymazat
  3. Já se tedy rozhodně zasmála. :D
    Jo, souhlasím, třeba spoilery mě často štvou. (Tedy, jak v čem, někdy jsem ráda, že vím, co se stane.)
    A ty gify jsou úplně boží, Hermiona. :3 ♥

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.