R | Abeceda knihomola


Ahojky!
Je úterý, takže přicházím s dalším článkem do nového projektu, který pořádám spolu s Kristý. Pokud byste se chtěli přihlásit, instrukce najdete tady. (Nemusíte začínat souběžně s námi... Můžete si vytvořit vlastní abecedu, nebo můžete začít až od dalších písmen, abyste měli své články stejných písmen ke stejnému datu.) Tentokrát tu mám písmeno R.


Recenzní výtisky
Čím více vídám nových knižních blogerů, tím více si všímám, že všichni prahnou po tom, aby jim nakladatelství zasílalo knížky zdarma. Ale teď, po necelém roce knižního blogování a půl roce zkušeností s recenzními výtisky, můžu potvrdit, že méně je skutečně více. Vím, že když si recenzních výtisků naberu tolik, že je pak nestíhám, sem z nich akorát ve stresu a neužiji si je, i když jindy by se mi knihy třeba líbily. Zkrátka se člověku ze čtení stane povinnost a to není správné, protože čteme pro radost. Proto jsem taky odpůrcem trendu "založím si blog, abych dostával/a knížky". Takhle to zkrátka nefunguje...

Insta/ayyldzsakine.Insta/ayyldzsakine

Rozčarování
Možná je to mnou, ale poté, co dočtu knihu, nedokážu hned zvednout další. Musím nad koncem přemýšlet a doznívá ve mně atmosféra nebo takovéto "kouzlo" knih. mám pocit, že ne každý tohle kouzlo v knížkách vidí. A čím dál tím víc mám také pocit, že to mizí s věkem... Málo dospělých, kteří rádi čtou, mají ke knihám stejný vztah jako já. Většinou se dozvím, že "je to jenom knížka", ale já to tak zkrátka necítím. Zdá se mi, že je v tom něco víc a ne, nejsem žádný vyvolavač duchů. Možná blázen, to ano, ale velmi mírumilovný blázen... Stočilo se nám to někam jinam, že? Tak už raději k další asociaci!

♥Untitled

Rereading
Jak už jste (doufám) z několika mých recenzí pochopili, rereadingy neboli opakované čtení knih mám opravdu ráda. není nad to, když poněkolikáté otevřete svou oblíbenou četbu a ztratíte se v těch krásných slovech, která pro vás váš oblíbený autor stvořil... Jenže rereadingy mají jeden háček, a to ten známý a pravdivý citát "So many books, so little time." Bohužel na opakované čtení knih je v životě knihomola místa skutečně žalostně málo. Ale občas je třeba všechno hodit za hlavu (včetně těch zmíněných recenzních výtisků) a rereading si dopřát. Já teď zrovna znovu čtu celou sérii Harryho Pottera, takže kdyby se chtěl někdo přidat, napište mi na Facebook nebo Goodreads a já se s vámi o své pocity ráda podělím!

Hey, estuve pensando y haré una colección donde en cada imagen daré una reseña y mi opinión de un libro!. Espero la lea alguien xD LucyxxHarry potter

Co vy a recenzní výtisky? Nacházíte v knihách kouzlo?
A dopřejete si čas od času nějaký ten rereading?
Marky

Komentáře

  1. Jó, ty rereadingy...taky na ně nemám čas, a přitom mám tendenci si knihy syslit, protože si říkám, že se k nim třeba jednou vrátím...no, bohužel, většinou nevrátím :D

    OdpovědětVymazat
  2. Naprostý souhlas se vším :) Recenzní výtisky jsou pro mě obrovská výhra, za kterou jsem fakt vděčná. Než jsem začala blogovat, tak jsem si knihy vlastně jen půjčovala z knihovny a doma jsem jich měla asi jen dvacet. Teď se mi ten počet markantně navýšil a je to opravdu skvělý pocit mít všechny ty knihy svoje :) A re-reading bych si dopřávala moc ráda, ale absolutně to nestíhám. Už strašně dlouho plánuju re-reading Vampýrské akademie, ale nějak se k tomu stále nemůžu dostat :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem si dřív tolik knížek nekupovala, to je pravda... A to ta u re-readingů bývá :D

      Vymazat
  3. Můžu jen souhlasit :) U recenzních výtisků je méně opravdu více :) S tím rozčarováním jsme na tom podobně,, taky když dočtu knížku, nechci se hned vrhnout na další, ale ještě přemýšlím o té dočtené :) A rereadingy mám taky ráda, moje oblíbené knížky mi vždycky spraví chuť :) A právě taky zrovna čtu od začátku Harryho Pottera :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.