Tajemno, skvělá hrdinka a přihlouplý úsměv. | Najít Sky - recenze

17159808Název v originále: Finding Sky
Autor: Joss Stirling
Nakladatelství: Brána
Žánr: YA, thriller
Série: Benedicts #1
Počet stran: 240
Čteno: 5. - 6. dubna 2015

Patnáctiletá Sky se spolu s adoptivními rodiči přestěhuje z Anglie do malého nenápadného městečka v Coloradu. Vypadá to, že bude moci začít nový a klidný život, i když se jí po Anglii bude stýskat tak jako tak. Jenže pak narazí na místního flákače Zeda Benedicta a zjistí, že ono malé městečko uprostřed amerických hor je možná jedno z nejnebezpečnějších míst na světě. Jak dokáže Sky zvládnout změnu svého života a nalezení svého pravého já?

Tahle kniha na první pohled zaujme svou obálkou, ale když si přečtete anotaci, může se vám zdát jako naprosté klišé. A vlastně je to částečně pravda. Klišé prvků je v Najít Sky opravdu hodně a v podstatě i hlavní dějová linie je celkem klišé, ale stejně jako třeba u knih Stephanie Perkins mi to vůbec nevadilo.

Pokud si ale myslíte, že Najít Sky je oddechový románek pro puberťačky, nemůžete se více mýlit. Ne náhodou jsem do žánru napsala thriller, protože příběh Sky a Zeda vás dokáže pořádně vyděsit. Samozřejmě o nemůžete srovnávat s klasickými thrillery určenými pro dospělé čtenáře, ale i tak  se u čtení této knihy budete aspoň trošku bát. A pokud jste strašpytel jako já, budou vám drkotat zuby. Možná ne kvůli děsivosti příběhu, ale spíše kvůli tajemství, které ho obestírá.

hipster | Tumblr
Stejně, jako se u této zvláštní knihy budete bát, se ale budete také přihlouple culit jako u spousty jiných Young Adult knížek. Přece jen ani tomuto napínavému příběhu nechybí romantika, takže se připravte na pořádnou dávku áchání a óchání. A na přihlouplý úsměv, který vám po dočtení zůstane na tváři.

Největší radost jsem ovšem měla z toho, že jsem konečně našla normální hlavní hrdinku s vlastním mozkem, kterou jsem neměla potřebu zavraždit na každé druhé stránce. Sky mi zkrátka padla do noty a dokázala jsem se s ní bez jakýchkoliv problémů ztotožnit. Občas sice dělala něco, co se mi nezdálo, ale sedělo to ke jejímu způsobu rozhodování, takže jsem s tím nakonec vždycky souhlasila.

A co Zed? To je snad úplně jasné. Zed byl naprosto dokonalý, úžasný, skvělý a všechny ostatní superlativy, na které si teď zrovna vzpomenu. A kdybych si mohla prožít to, co Sky, ale nakonec dostala Zeda, rozhodně bych to udělala. Dobře, teď jsem trochu hodně sentimentální, ale každý občas potřebuje dokonalého knižního hrdinu, ne?

Jediným malým mínusem knihy byl překlad do češtiny. Některé věty, které mi úplně nesedly, byly v podstatě doslovně přeložené z angličtiny. A musím říct, že "oh můj bože" mě opravdu neposadilo na zadek a ani "Velký rudý kaňon" příliš nezabodoval...

9849587Stealing Phoenix (Benedicts, #2)Seeking Crystal (Benedicts, #3)Misty Falls (Benedicts, #4)Angel Dares (Benedicts, #5)

Co říci závěrem? Už dlouhou mě žádná kniha takhle nenadchla. Kromě překladu bylo všechno perfektní - postavy, příběh, napětí i romantika. Všechno mi skvěle sedlo a knihu jsem přečetla jedním dechem. Navrch přičtěme ještě tu naprosto dokonalou obálku a máme perfektní knihu. Tak proč ještě váhat?

Kniha: 5/5
Obálka: 5/5

Marky

Komentáře

  1. Přiznám se, že mě kniha naopak příliš neoslovila - ale je jasné, že nemůže všechno sednout všem :) Moc pěkně napsaná recenze a je skvělé, že tě příběh tak nadchl. Snad nezklamou ani další díly!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, není to kniha pro všechny... Děkuji, taky jsem ráda a na další díly se moc těším :)

      Vymazat
  2. O knížce jsme doteď neslyšela, ale vypadá hodně dobře! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Kniha se mi celkově četla celkem dobře, ale bože, ta Sky, která mi na rozdíl od tebe ale vůbec nesedla. Díky ní jsem si zas psaní recenze užila. :D O Zedovi se raději zmiňovat nebudu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu tě, mně zase nesedla třeba Clary ze série Nástrojů smrti :D On má vůbec na ty postavy každý tak odlišný vkus...

      Vymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.