Může za to nějaká nadpřirozená síla? | Hromadění knih | Saturday supposing

E2yeiduq1d6w8tur0h8uc53tzoel4u26
Zdravím všechny :)
U Veroniky na blogu jsem našla úžasné Soboty na téma. Proto jsem se rozhodla vytvořit podobné meme s názvem Saturday supposing (něco jako sobotní dumání). Cílem je každou sobotu napsat malé zamyšlení o něčem, co se alespoň trochu týká knih. Tento týden mě k napsání článku inspirovala Melinda, která mi doslova nasadila brouka do hlavy. A o čem tento článek bude? O hromadění knih.


Řekněme si to na rovinu. Nemůžeme popřít, že každému z nás čeká na přečtení minimálně jedna kniha. Honem honem, už abychom ji přečetli. Ale když si na ni neuděláme čas, proč jsme si ji vlastně kupovali? Jak se na té poličce ocitla a proč je tam tak dlouho? Pojďme se na problém téhle knihy podívat od začátku...


Na internetu jsme si o té knize přečetli nesčetně článků - V následujícím měsíci vyjde..., Těšte se na..., RC review... A a tak dále. Čím více článků jsme přečetli, tím více se na knihu těšíme. Najdeme si, kdy a kde se kniha začne prodávat, a v určené datum si ji vyrazíme koupit. Když knihu doneseme domů, pyšně ji posadíme na poličku k jejím kamarádkám z dřívější doby... A tam už zůstane.

book loverVětšinou na nás na té poličce totiž čeká víc knih. A vidět půl roku starou knihu, která tam ještě pořád je - od prvního dne, kdy jsme ji přinesli, je jedna z nejsmutnějších věcí na světě. Naproti tomu, když si doneseme knihu domů a hned ji přečteme, nabízí se dvě možnosti. Buď jsme na sebe děsně naštvaní, protože jsem se na knihu šíleně (a) dlouho těšili, načež jsme ji zhltli za pár hodin, nebo jsme v sedmém nebi, rozradostnění skvělým zážitkem.

Ale i když přečteme knih sebevíc a seberychleji, TBR polička nikdy prázdná nebude. Proč? No, zkrátka a dobře si stejně budeme kupovat nové a nové knihy, kterých se nemůžeme dočkat. Ale je tohle kámen úrazu? Kupujeme knihy pouze proto, abychom je už měli? Anebo se chceme chlubit? Chceme je opravdu číst, ale nestíháme to? Nebo nás do knihkupectví táhne nějaká nadpřirozená síla?

Nemám ani ponětí. Ptám se stejně, jako každý čtenář tohoto článku. Ale určitě nejsem výjimka. Nebudu vám namlouvat, že na mě ty knihy nečekají... jenže... Přece jenom jeden rozdíl by tu byl. Ale zase jsem nezačala od začátku.

Reaaaaaad <3Když jsem se stala opravdickým knihomolem (předchozí historii a okolnosti této významné události si můžete přečíst tady), měla jsem čtečku. Byla to pro mě nová a úžasná věc, kterou jsem hned chtěla začít používat. (Začala jsem tím, že jsem přečetla trilogii Hunger Games v rámci dvou dnů, čemuž nerozumějte jako chlubení, ale úvod do reality :) Stahla jsem si do ní asi dvacet knih naráz. A z toho důvodu se moje TBR polička nachází převážně v elektronické podobě, za kterou jsem neutratila vlastně ani korunuSamozřejmě ale existuje i polička papírových knih. Jsou převážně půjčené, především od babiček, už několik let/měsíců a čekají a čekají...

Zkrátka a dobře si myslím, že hromadění knih se nezbavíte. Můžete omezit finanční náklady, jako jsem to udělala já, ale nejspíš to nikdy neskončí. Teď se vás nesnažím vyděsit. Co je na hromadění knih vlastně špatného? Když je chcete hromadit, hromaďte je! (To je skvělé rozkazovací sloveso, že?) A když nechcete, zkuste vaši činnost zredukovat. Vlastně je to na jednu stranu i docela hezký pocit, když se vám nemůže stát, že nemáte co číst...

Pár slov na závěr: Hromadění knih je činnost, kterou bych u knihomolů očekávala a myslím, že k nim neodlučitelně patří. Ne každý je s ní spokojený, ale nic na světě nemá stoprocentní úspěch. Někdy se zkrátka nadpřirozená síla netrefí a já jsem smutbá a zklamaná. Ale nikdy nezapomenu na chvíle, kdy jsem šťastná za její zásah, protože přinesu si domů knihu, kterou zařadím mezi mé nejoblíbenější a několikrát si ji potom přečtu znova.

Titulní fotka
A nezapomeňte, že pokaždé, když otevřete knihu a přečtete ji, usměje se strom, protože ví, že i po smrti existuje život.
Marky
P.S. Po závěru, který vám všem jistě zahrál na city, nebo taky ne, vás musím o něco důležitého poprosit. Napište mi svůj názor! K tomu Saturday supposing je - má pomoci se sdílením názorů a postojů. Co si o hromadění knih myslíte vy?

Komentáře

  1. Super článek, já na tom nejsem jinak! :D Zrovna teď jsem nablog dala článek se všemi knihami, které mi zatím jen tak sedí na poličce, ale ještě jsem se k nim nedostala (a to jsem článek dala raději už dneska - do týdne mi má přijít dalších 11 nových knížek! :D).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V poslední době se spousta lidí trefuje se články do tohoto tématu... Nejsme v tom samy :D Článek máš taky pěkný.. je to opět něco jiného než jsem napsala já, Melinda nebo než video padfootandprongs07, kterým se inspirovala Melinda... Knížky, které ti mají přijít, jsou recenzní výtisky? (Promiň, že se tak ptám, zajímá mě to :)

      Vymazat
  2. Super!!! Jsem ráda, že jsem tě inspirovala dokonce k sepsání celého článku! :) Tak jsem si to představovala :)
    Taky si prostě čtením článků, recenzí a sledováním videí vytvořím na knížku vazbu ještě předtím, než si ji vůbec koupím a pak už se rozumí samo sebou, že ji musím mít :D
    Trilogii HG jsem taky přečetla za dva dny a to na počítači (ještě jsem neměla čtečku) a to teprve vyžadovalo odhodlání, ale HG bylo prostě tak boží, že jsem nemohla jinak a nemohla jsem vydržet, než si knihu koupím. Zpětně jsem si ji samozřejmě pořídila :)
    Knihy hromadím a hromadit budu a to se nezmění :)
    Krásný článek :) Díky! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za pochvalu... ale hlavně za to, že jsi mě k napsání tohoto článku inspirovala. A s Tvým názorem naprosto souhlasím. :) Ještě jednou díky :)

      Vymazat
  3. Skvělý článek! Taky trpím hromaděním knih :) Hlavně od té doby, co mám blog, tak lovím novinky..A tak knížek na poličce přibývá a přibývá..a pak trvá hodně dlouho než se k nim dostanu a mezitím už zase přibývají další..Je to začarovaný kruh, z kterého se snažím dostat :) Snažím se krotit a nové knihy neshánět, ale zatím s nízkou úspěšností :D

    OdpovědětVymazat
  4. Já vím, proč je hromadím. Vysvětlovala jsem to u mě na blogu. Hrozně toužím mít jednou takovou tu obří knihovnu, kterou mají v mnoha pracovnách ve filmech, takže na tom pracuji, a pak se k nim průběžně vracím. Naštěstí nemusím řešit hromadění knižních novinek, protože si potrpím na starší autory, takže vymetám antikvariáty a podobné obchůdky, kde se dá klasika sehnat. :D

    OdpovědětVymazat
  5. Zajímavý článek :-). Já si kupuji knihy, které mě zaujmou. A když se mi jich nashromáždí více, tak mi to nevadí. Dám je do knihovny a až přijde ten správný čas, tak si je přečtu. Nemyslím si, že je smutné mít v knihovně nepřečtené knihy. Však na ně jednou přijde řada :). Já si vybírám knihy ke čtení dle srdce, ne podle aktuálních trendů :)

    OdpovědětVymazat
  6. K tejto teme len tolko - Carrie raz v Sexe v meste povedala: Mam rada peniaze tam kde na ne dobre vidim - ako mi visia v satniku. Ja by som toto jej tvrdenie pozmenila - nie v satniku ale ako pekne ich mam ulozene v kniznici :-D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.